Blog

Warsztaty FC EDU 7 nawyków skutecznego nastolatka dla gimnazjalistów

W tym semestrze gimnazjaliści The Middle International School of Warsaw przechodzą razem z nami pracę nad programem 7 nawyków skutecznego nastolatka. Oto, co napisała o prowadzonych przez nas zajęciach dyrektor szkoły, Karolina Obarzanek:

Dyrektor Karolina Obarzanek
Dyrektor Karolina Obarzanek

W ciągu ostatnich miesięcy uczniowie mojej szkoły – Gimnazjum Dwujęzycznego The Middle International School of Warsaw – mieli szansę uczestniczyć w tutorialach 7 nawyków skutecznego nastolatka, prowadzonych przez trenerów FC EDU.

Dlaczego mieli szansę?

Program S. Coveya, przygotowany z myślą o naszych wspaniałych adolescentach, jest wyjątkowy. Pierwsze trzy nawyki („Bądź proaktywny”, „Zaczynaj z wizją końca”, „Rób najpierw to, co najważniejsze”) koncentrują się wyraźnie na wewnętrznym i duchowym rozwoju. Nic więc dziwnego, że te zajęcia zaproponowałam w ramach tygodnia projektowego „Wszyscy jesteśmy przedsiębiorcami”. Kierowałam się przede wszystkim kryterium sukcesu moich uczniów – sukcesu kreatywności oraz samoorganizacji.

Trzy kolejne nawyki – „Myśl w kategoriach wygrana – wygrana”, „Staraj się najpierw zrozumieć, później być rozumianym”, „Twórz synergię” dotyczące innej sfery – współzależności – pozwoliły dzieciom odkrywać tajemnice relacji. Chodzi tu o relację opartą nie o smutny kompromis, lecz o faktyczne zwycięstwo każdej strony; tajemnice synergii – współpracy opartej o harmonię i jedność.

Koniecznie muszę dodać także fakt osobowości prowadzących. To ważne i dla uczniów i dla mnie. Każdy z naszych trenerów (wybaczcie, że pozwalam sobie pisać „naszych”, ale jesteście już NASI!) zaproponował moim trzem klasom i pięćdziesięciorgu naszych uczniów wspaniały czas. To były godziny skupienia, na tym, co najważniejsze – na sobie i przemianie zachodzącej najbardziej burzliwie właśnie w tym okresie, na spojrzenie wstecz i wprzód. W końcu czas na duchowy zwiad i rozpoznanie…

Nie bez powodu moi uczniowie określili tak zajęcia (cytuję):

„Myślę, że gdyby każdy patrzył na życie w ten sposób, świat mógłby być spokojniejszym miejscem”,

„Pani była cudowna i dzięki tym zajęciom możemy określić, czego chcemy w życiu i odkryć w (pewnym) stopniu siebie”,

a także – jakże optymistyczne:

„Uświadomiłam sobie dzisiaj, co jest dla mnie ważne, a z jakimi rzeczami mam trudność”.

Z niecierpliwością oczekujemy wszyscy zajęć dotyczących podsumowania sfery współzależności i siódmego nawyku „Ostrz piłę”. A dzisiaj jeszcze raz z całego serca mówię wielkie DZIĘKUJĘ!

 

Autor:

redaktorka serwisu FC EDU

Dodaj komentarz