Blog

Szkolenia dla nauczycieli na czas zmian w edukacji

Niezależnie od tego, jaki mamy stosunek do reformy w prawie oświatowym i strukturze edukacji w Polsce – zmian prawdopodobnie nic nie zatrzyma.

Stephen R. Covey pisał tak:

„Pomiędzy tym, co nam się przydarza i naszą reakcją, istnieje przestrzeń, a sposób w jaki ją wykorzystamy jest kluczem do naszego rozwoju i szczęścia”.

Są sprawy, na które mamy wpływ i takie, na które nic nie poradzimy. Zawsze jednak – zawsze! – mamy wybór, jak zareagujemy. Na zmiany, na trudności, na wyzwania.

Czy poddamy się frustracji, poświęcimy swój cenny czas na narzekanie?

Czy zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by w trudnym położeniu znaleźć dla siebie jak najlepsze miejsce, jak najwięcej wartości?

Szkoły czeka trudny czas. Zmiany w prawie sprawią, że wiele kwestii trzeba będzie na nowo porządkować. Będzie reorganizacja zespołów, przeprowadzki, nowy zakres obowiązków, inny tryb rekrutacji. Jak przetrwać czas zmian? Nasze szkolenia mogą w tym pomóc.

  1. Uczymy nowego spojrzenia na swoje miejsce w systemie, w zespole, w społeczności. Wszystko wokół się zmienia? To fakt. Poszukajmy wspólnie sposobu, by w tych zmianach się odnaleźć. Od narzekania nic się nie poprawi. Lęk i frustracja Cię nie wzmocnią. Lepiej poszukać dla siebie pola do działania, oswoić sytuację. Pomożemy w tym!
  1. Inspirujemy do planów i marzeń. Wspieramy Cię w tworzeniu życiowej misji. Pomagamy odłożyć na bok zniechęcenie, a zaprzyjaźnić się z odwagą. W czasie szkolenia próbujemy wyobrazić sobie, jak można dobrze zagospodarować życie. Jest zbyt cenne, by tracić czas bez większej refleksji.
  1. Dajemy konkretne narzędzia do planowania swojego czasu, by w natłoku (nowych i starych) zajęć nie zgubić priorytetów. Szkolenie pomaga prowadzić efektywnie kalendarz, w którym znajduje się czas na pracę i przyjemności.
  1. Ćwiczymy negocjowanie, asertywne dbanie o własne dobro i o dobrą atmosferę w zespole. Uczymy, jak nie stawiać się na przegrane pozycji ani nie dążyć do celu po trupach. Zależy nam na tym, by wypracowywać rozwiązania dobre dla wszystkich. Nic dobrego (na dłuższą metę) nie przyjdzie z sytuacji, w której ktoś ciągle musi ustępować innym. Tak się nie da pracować. Warto być tego świadomym.
  1. Dużo miejsca poświęcamy skutecznej komunikacji, opartej na szacunku i empatii. Co to oznacza? Mniej zatargów, gdy ludzie są rozdrażnieni i niepewni swego. Więcej zrozumienia i korzyści dla obu stron dialogu.
  1. Szukamy synergii, czyli rozwiązań korzystnych dla wielu uczestników. Na konkretnych przykładach sytuacji kryzysowych i spornych zastanawiamy się, jak uniknąć niezadowolenia, a wręcz przeciwnie – stworzyć porozumienie, które wszystkim da coś dobrego.
  1. Zajmujemy się także tym, jak dbać o swoje siły w czasach, gdy dźwigamy dużo obowiązków, a tempo życia odbiera nam kontrolę nad czasem. Jak regenerować się, by skutecznie realizować cele i wiedzę płynącą ze szkolenia.

Czy nie tego właśnie potrzeba nauczycielom i dyrektorom szkół, którzy stoją przed tak dużymi zmianami?

Zachęcamy do kontaktu – działamy w placówkach i w trybie szkoleń otwartych. Elastycznie dopasowujemy ofertę do potrzeb uczestników.

Tags
Autor:

redaktorka serwisu FC EDU

Dodaj komentarz